ترکیه اولین صادر کننده انجیر خشک به جهان

اگرچه ترکیه اولین کشور صادرکننده انجیر خشک در سال های اخیر در جهان است، میزان صادرات آن روند ثابتی را دنبال کرده است.

این واقعیت که کشورهای اتحادیه اروپا کشورهای پیشرو واردکننده انجیر خشک هستند و از نظر تقاضای مصرف کنندگان برای محصولات باکیفیت و سالم، کشورهای اتحادیه اروپا به طور فزاینده ای برجسته می شوند، نقش مهمی در صادرات دارد.

در بازارهای جهانی اهمیتی که به ایمنی غذا و غذای سالم داده شده است افزایش یافته است.

مقررات شامل اصول کلی و الزامات قانون مواد غذایی و ایجاد سازمان ایمنی غذای انجیر خشک مشهد اروپا برای تضمین سطح بالایی از حفاظت از جان و سلامت انسان و تضمین ایمنی غذا و غذای سالم در کشورهای اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته شد (EC, OJ L 031). ، 2002).

کمیسیون اتحادیه اروپا شرایط خاصی را برای واردات انجیر، فندق و پسته و انجیر خشک ساوه و برخی محصولات مشتق شده از ترکیه با مبدا یا ارسال شده از ترکیه به دلیل خطرات آلاینده وضع کرد (EC, OJ L 034, 2002).

خواسته کشورها در این راستا تغییر کرده است. به ویژه افزایش تقاضا برای محصولات ارگانیک وجود دارد. در راستای این امر، تقاضا برای انجیر خشک ارگانیک نیز در حال افزایش است.

به همین دلیل، انتشار کشاورزی انجیر خشک سیاه ارگانیک در ترکیه از دو دیدگاه بسیار مهم است. اولین مورد ارائه محصولات سالم برای پاسخگویی به تقاضای کشورهای مصرف کننده و دوم توسعه امکانات صادراتی است.

علاوه بر این، اهمیت کشاورزی ارگانیک در چارچوب کشاورزی پایدار و در کاهش آسیب های وارده به محیط زیست توسط کشاورزی به خوبی شناخته شده است.

  • منابع:
    1. Factors Affecting the Adoption of the Organic Dried Fig Agriculture System in Turkey
  • تبلیغات: 
    1. کار آفرینی که توانست تمام بیکاران شهر را ریشه کن کند
    2. موفقیت یک بانوی خانه دار با سرمایه گذاری اندک!
    3. گرم کردن کلاس های مدرسه به روش رادیاتور
    4. با تخمه یک سوپ خوشمزه درست کنید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.