با استفاده از لوله پلی اتیلن شوفاژ می توانید گرمای کره زمین را کنترل کنید

خطوط لوله پلی اتیلن شوفاژ به طور جهانی برای رساندن آب از تصفیه خانه ها به خانه ها یا ساختمان ها استفاده می شود. آنها شبکه ای زیرزمینی از لوله را در زیر شهرها و خیابان ها تشکیل می دهند.

خطوط لوله آب معمولاً بسته به خط یخبندان محل و نیاز به محافظت در برابر آسیب های تصادفی توسط حفاری یا فعالیت های ساختمانی، چند فوت (یک متر یا بیشتر) زیر زمین گذاشته می شوند.

در مهندسی آب مدرن، در حالی که لوله‌های مسی معمولاً برای لوله‌کشی داخلی استفاده می‌شوند، شبکه‌های آب پرفشار بیرونی با قطر بزرگ (خطوط تنه) ممکن است از لوله‌های فشار فولادی، چدن شکل‌پذیر یا بتن استفاده کنند.

خطوط با قطر کوچکتر (خطوط شاخه) ممکن است از لوله های فولادی، چدن داکتیل یا PVC استفاده کنند. هنگامی که از لوله های فلزی برای حمل آب آشامیدنی استفاده می شود، قسمت داخلی لوله اغلب دارای پوشش پلاستیکی یا سیمانی برای جلوگیری از زنگ زدگی است که ممکن است منجر به بدتر شدن کیفیت آب شود.

نمای بیرونی لوله های فلزی نیز با یک محصول آسفالت پوشانده شده و با نوار مخصوص پیچیده می شود تا خوردگی ناشی از تماس با خاک های خاص کاهش یابد.

علاوه بر این، الکترودهای جریان مستقیم اغلب در امتداد خطوط لوله فولادی در آنچه که حفاظت کاتدی نامیده می شود، قرار می گیرند.

فاضلاب خانگی معمولاً 98 درصد آب و 2 درصد مواد جامد دارد. فاضلاب حمل شده توسط خط لوله (فاضلاب) معمولاً تا حدودی خورنده است، اما تحت فشار کم است.

لوله های فاضلاب بسته به فشار موجود در لوله و سایر شرایط از بتن، پی وی سی، چدن یا خاک رس ساخته می شوند. پی وی سی به خصوص برای اندازه های کمتر از 12 اینچ (30 سانتی متر) در قطر محبوب است. فاضلاب های طوفانی با قطر بزرگ اغلب از لوله های فولادی موجدار استفاده می کنند.