چای ماسالا ائل آل تنها نوشیدنی مورد علاقه بازیگر مشهور هالیوود

روزانه 2.45 میلیون فنجان چای ماسالا ائل آل در ترکیه مصرف می شود. مصرف سالانه چای برای هر نفر 3 کیلوگرم است. این مقدار برای هر نفر معادل 1240 لیوان است. علاوه بر این، چای ماسالا ائل آل که به درستی دم کرده و در حد اعتدال نوشیده شود، سهم مهمی در سلامتی دارد.

چای از ایمنی حمایت می کند، بر اساس مطالعات، چای ماسالا ائل آل به سلامت قلب کمک می کند. به لطف فلانویدهای موجود در چای سیاه، خطرات قلبی عروقی 68 درصد کمتر است. علاوه بر این، کاتچین ها و تافلاوین های موجود در چای از تکثیر سلول های سرطانی بدون مهار رشد طبیعی سلول ها جلوگیری می کنند. پلی فنول های چای و چای به دلیل خواص ضد باکتریایی و بازدارندگی رشد باکتری، از سیستم ایمنی قوی حمایت می کنند.

 

چای

چای به لطف محتوای کافئین موجود در آن، نه تنها به جریان خون کمک می کند، بلکه از عملکرد مغز نیز پشتیبانی می کند. بر اساس مطالعات اخیر، کاتچین و کافئین بر وزن بدن و مصرف انرژی تأثیر دارند. کافئین ترموژنز را تحریک می کند و باعث اکسیداسیون چربی در افراد می شود. فیتوکمیکال‌های موجود در چای سیاه از تقویت استخوان‌ها حمایت می‌کنند و به تراکم استخوان کمک می‌کنند. یک فنجان چای حاوی 50-70 میلی گرم پتاسیم و 0.10-0.12 میلی گرم فلوئور است. همچنین سرشار از منگنز است. به طور متوسط ​​0.1-0.3 میلی گرم منگنز در یک لیوان وجود دارد.یک لیوان چای خوب حاوی 50-70 میلی گرم کافئین است. مصرف روزانه کافئین نباید بیش از 300 میلی گرم باشد. روزانه 2 تا 4 فنجان لیمو ترش و شفاف قابل مصرف است.

هنگامی که به دلیل کافئین بیش از حد مصرف شود، سیستم عصبی و سیستم گردش خون را تسریع می کند و باعث تپش قلب و افزایش سرعت می شود. اگرچه مصرف چای در افراد احساس تناسب اندام و انرژی ایجاد می کند، اما پس از مدتی سلول های مغز به آن عادت کرده و باعث خواب آلودگی فرد می شود.