حمله مردم برای خرمالو در بازار ارومیه رکورد شکست

خرمالو میوه ای گرد است، به شکل گوجه‌فرنگی، دارای پوست نارنجی شدید و سه نام متفاوت است.

ما در مورد خرمالو در بازار ارومیه صحبت می کنیم که می توان آن را با نام خرمالو یا میوه شارون نیز یافت، توضیحاتی در مورد نام، نکاتی برای استفاده و نگهداری و همچنین ایده های دستور پخت خرمالو در زیر آمده است.

خرمالو نام اصلی میوه ای است که روی درخت خرمالو می روید، ریشه گیاه شناسی آن در آسیا است، جایی که آن را به عنوان آلو چینی نیز می شناسند و امروزه حدود 90 درصد از کشت جهان در آن تولید می شود، گوشت خرمالو در بازار ارومیه زمانی که هنوز کاملاً نرسیده است یادآور زردآلو و گلابی است، اما به دلیل تانن هایی که دارد دارای جزء ترش است.

خرمالو

از قدیم گفته اند که کاکی در آسیا دارای قدرت شفابخشی است، به عنوان مثال می گویند این گیاه روی معده، فشار خون و برای سرفه و اسهال اثر مثبت دارد، خرمالو در بازار ارومیه  را می توان مانند سیب با یا بدون آن خورد.

بنابراین به عنوان یک میان وعده با طراوت برای خانه یا برای برداشتن ایده آل است، اما در تجارت آلمان عمدتاً اقوام کاکی، خرمالو یا میوه شارون وجود دارد، خرمالو از اسرائیل می آید و نام خود را مدیون دشت حاصلخیز شارون است که در آن رشد می کند، هم خرمالو و هم میوه شارون تقریباً هیچ تانن ندارند.

خرمالو و میوه شارون را می توان بدون دست مانند سیب خورد، هنگامی که نرم شد، توصیه می شود پایه گل را با چاقو جدا کنید و سپس میوه را به چهار قسمت برش دهید.

پوست آن را می توان همزمان خورد. مزیتی که در تهیه آنها نسبت به سایر میوه ها دارد این است که خرمالو، خرمالو و میوه های شارون به دلیل حالت جامد به راحتی بریده می شوند و مانند هلو یا خربزه خیس نمی شوند.