خوردن روزانه یک لیمو به سلامت کبد کمک می کند

ویتامین C موجود در لیمو می تواند لیمو شیرین برای سرماخوردگی ایمنی را در انسان تقویت کند. مطالعات نشان می دهد که این ویتامین می تواند مدت سرماخوردگی را کاهش دهد، بیماری که به دلیل ضعف سیستم ایمنی ایجاد می شود.

لیمو همچنین می تواند اثرات محافظتی در برابر آسم داشته باشد. یک مطالعه نشان می دهد که افراد مبتلا به آسم و سایر مشکلات برونش از مصرف ویتامین C سود می برند.

مخلوط کردن لیمو با عسل نیز ممکن است به درمان سرفه کمک کند.

ممکن است سلامت کبد ماشین ظرفشویی ال جی ساخت کره را افزایش دهد.

لیمو دارای خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است سلامت کبد را تقویت کند. در یک مطالعه، آب لیمو اثرات محافظتی بر روی موش های مبتلا به آسیب کبدی ناشی از الکل نشان داد.

در مطالعه دیگری مشخص شد که روغن مرکبات سمیت کبدی را در جوجه هایی که با رژیم غذایی حاوی آفلاتوکسین (یک سرطان کبدی قوی) تغذیه می شوند، بهبود می بخشد.

لیموتئوری ها حاکی از آن است که لیست کالاهای مجاز برای صادرات به عراق اسید سیتریک موجود در لیمو می تواند اثر خشکی روی پوست داشته باشد و سطح سبوم را کاهش دهد.

اسید سیتریک همچنین ممکن است دارای خواص ضد عفونی کننده باشد که ممکن است باکتری های مولد آکنه را از بین ببرد.

مطالعات نشان لیست کالاهای صادراتی ایران به قطر می دهد که ویتامین C دارای خواص ضد التهابی است و می تواند برای درمان بیماری هایی مانند آکنه ولگاریس استفاده شود.

با این حال، لیمو ممکن است برای برخی از انواع پوست مناسب نباشد و ممکن است برای چند نفر عوارض جانبی مانند سوزش، سوزش، خارش یا قرمزی ایجاد کند. از این رو، همیشه باید قبل از استفاده از لیمو بر روی پوست خود یک تست پچ انجام دهید.

این چند راه اثبات شده است که لیمو می تواند برای شما مفید باشد. لیمو به چند روش دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اگرچه هیچ تحقیق مشخصی برای حمایت از اثرات مفید آن در این کاربردها وجود ندارد. شواهد حکایتی از مزایای پوشش داده شده در زیر پشتیبانی می کند.

  • منابع:
    1. 13 Incredible Health Benefits Of Lemons And Nutritional Value
  • تبلیغات: 
    1. پالتو چرم یکی از محبوب ترین لباس ها است
    2. تاثیر لیمو با قهوه در چربی سوزی شکم
    3. آلو منبع خوبی از چندین ویتامین است
    4. صندل فراتر از زیبا به نظر رسیدن فواید زیادی دارد