مزایده جنجالی خرمای مضافتی بم در بازار تهران

خرما به ویژه سرشار از ویتامین های A، B6 و K است، این ویتامین ها باعث رشد استخوان ها و بهبود سلامت چشم می شوند، علاوه بر این، خرمای مضافتی بم درجه یک حاوی کلسیم، آهن، پتاسیم، پروتئین، منگنز، منیزیم، فسفر، مس و گوگرد است که عملکرد کلی بدن را تقویت می کند،برای مثال، آنها ممکن است از بارداری سالم حمایت کنند و سطح کلسترول را تنظیم کنند.

یک مطالعه اسرائیلی بیان می کند که مصرف خرمای مضافتی بم درجه یک حتی توسط افراد سالم، ممکن است اثرات مفیدی بر سطح کلسترول و استرس اکسیداتیو داشته باشد، خرما هیچ کلسترولی ندارد، آنها همچنین سرشار از آهن هستند و فیبر بیشتری نسبت به موز دارند، چگونگی تأثیر این عوامل بر خواص تنظیم کننده کلسترول میوه هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است، خرمای مضافتی بم درجه یک همچنین غنی از ویتامین K است.

این ماده مغذی یک منعقد کننده خون است و به متابولیسم استخوان های شما کمک می کند.

خرما
مشخص شده است که خرما در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز محافظت می کند، مصرف منظم خرما با کاهش خطر ابتلا به بیماری های عصبی و عملکرد شناختی بهتر در افراد مسن مرتبط است، یک مطالعه حیوانی دیگر به این نتیجه رسیده است که مکمل با میوه خرما پتانسیل کند کردن پیشرفت آلزایمر را دارد.

خرما همچنین حاوی منیزیم است که ممکن است به تقویت ایمنی و مبارزه با التهاب کمک کند، اگر رژیم غذایی شما دارای منیزیم کم باشد، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با التهاب به اندازه کافی قوی نباشد، با این حال، تحقیقات محدودی در این زمینه وجود دارد.
یکی از راه هایی که خرما می تواند به زنان باردار کمک کند، شمارش کالری آنهاست، زنان باردار به حدود 300 کالری بیشتر از همسالان غیر باردار خود نیاز دارند، اما بیشتر زنان باردار تمایل دارند غذاهای پر کالری را انتخاب کنند که مواد مغذی کمی دارند، این می تواند مشکلات طولانی مدت ایجاد کند.

خرما می تواند جایگزینی سالم باشد، اگرچه کمی کالری بالایی دارند، اما بسیار غنی از مواد مغذی هستند، شواهد حکایتی نشان می دهد که فیبر موجود در خرما ممکن است از هموروئید بارداری جلوگیری کند.