مقایسه ویتامین های قارچ تازه با قارچ خشک

پالاسیوس و همکاران محتویات کل فنول و فلاونوئید را در هشت نوع قارچ دکمه ای خوراکی ارزیابی کردند.
این نویسندگان به این نتیجه رسیدند که قارچ ها حاوی 1-6 میلی گرم فنولیک در گرم قارچ خشک هستند و غلظت فلاونوئیدها بین 0.9 و 3.0 میلی گرم بر گرم ماده خشک است.
فلاونوئیدهای اصلی یافت شده در قارچ صدفی رنگی میریستین و کاتچین بودند. B. edulis و A. bisporus بالاترین محتوای ترکیبات فنلی را ارائه کردند.
در حالی که L. deliciosus مقدار بالایی از فلاونوئیدها را نشان داد و A. bisporus، P. ostreatus و C. gambosa سطوح پایینی را نشان دادند.
هلنو و همکاران اسیدهای پروتوکاتکوئیک، p-هیدروکسی بنزوئیک، p-کوماریک و سینامیک را در بخش فنلی در پنج قارچ وحشی از شمال شرقی پرتغال گزارش کردند.

مشخص شده است که قارچ صدفی پرورشی یک لکتین از A. bisporus و یک پروتئین از A. polytricha محرک های ایمنی قوی هستند.

بنابراین، این ماکرومولکول ها ممکن است برای استفاده دارویی در نظر گرفته شوند و این قارچ صدفی ممکن است به عنوان مواد غذایی سالم طبقه بندی شوند.

نشان داده شده است که عصاره A. bisporus از تکثیر سلولی در سرطان سینه جلوگیری می کند.

A. blazei یک قارچ خوراکی بومی برزیل است و به ویژه در ژاپن کشت می شود. این یک بازیدیومیست بسیار محبوب است که به “قارچ آفتاب” معروف است و امروزه به دلیل خواص دارویی آن به عنوان غذا یا چای در سراسر جهان مصرف می شود.

بدن میوه آن فعالیت های ضد جهش زایی، ضد سرطان زایی و سیستم ایمنی را نشان می دهد.

عصاره های آن نیز خواص تعدیل کننده ایمنی، ضد سرطان و ضد جهش زایی را نشان داده اند. علاوه بر این، گزارش شده است که این قارچ از پراکسیداسیون لیپیدی کبد جلوگیری می کند.

الدباس و همکاران به این نتیجه رسیدند که A. blazei منبع طبیعی ترکیبات آنتی اکسیدانی است و فعالیت های محافظت کننده کبدی در برابر آسیب کبدی دارد.

از سوی دیگر، حکیمه سیلوا و همکاران گزارش داد که عصاره آبی این قارچ منبع احتمالی حذف کننده های رادیکال های آزاد است و اظهار داشت که این قارچ می تواند به عنوان یک عامل دارویی در برابر استرس اکسیداتیو و به عنوان یک منبع تغذیه ای مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین مشخص شده است که این قارچ سرشار از بتا گلوکان ها، استروئیدها، توکوفرول ها و ترکیبات فنلی است.

  • منابع:
    1. Edible Mushrooms: Improving Human Health and Promoting Quality Life
  • تبلیغات: 
    1. شامپو بدنی که مسی از آن استفاده می کند
    2. خرید ارزان پارچه کتان طوسی عمده
    3. تنها راه کمک به رفع نوسانات قیمت دلار!
    4. جوان ترین موسس کارخانه معروف را بشناسید