پادری گلیم سنتی که گرد و غبار را جذب نمی کند

پادری یک کف پوش پارچه ای است که از یک جوت یا پادری گلیم سنتی تشکیل شده است که روی آن، شمع، از انتهای نخ های شل یا حلقه هایی از موادی مانند پشم، نخ مصنوعی، پنبه یا سیزال ساخته شده است.

در این معنا، پادری گلیم سنتی به موادی اطلاق می شود که می توان با آن کف را پوشاند و مثلاً می توان از آن به عنوان فرش پهن و به دیوار یاد کرد که معمولاً دو متر عرض دارد. پادری گلیم سنتی است که قسمتی از آن را می پوشاند. از کف و عمدتا در خدمت دکوراسیون استفاده می شود. پادری گلیم سنتی همچنین می تواند به فرشی گشاد با همان ترکیب فرش اشاره داشته باشد و غالباً به صورت یک نقش یا نمایش گره خورده یا بافته می شود. به عنوان مثال به پادری گلیم سنتی بلند و باریک روی راه پله، راه پله می گویند.

پادری

پادری ها در اصل از آسیا می‌آیند و مسافران و مهاجران آن را به خانه آورده‌اند. ملیله‌ها دوباره کاملاً شیک هستند و دقیقاً به همین دلیل است که فکر می‌کنیم خوب است که کمی تاریخ را نیز در این مورد به اشتراک بگذاریم. ملیله می تواند عملکردهای مختلفی داشته باشد. در ابتدا برای عایق کاری دیوارهای داخلی سرد استفاده می شد، سپس عملکرد تزئینی آن مهم ترین بود و برای مدت طولانی به دلیل هزینه بالای آن به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی می شد. موفقیت ملیله به عنوان یک تزئین تا حدی می تواند به دلیل ماهیت متحرک آن توضیح داده شود. شاهزادگان و اشراف به راحتی می‌توانستند مجموعه‌ای از ملیله‌ها را از یک اقامتگاه به خانه دیگر ببرند. آنها برای درخشان کردن قلعه ها و جلوگیری از پیش نویس ها خدمت می کردند. ملیله‌هایی که باغ‌ها را به تصویر می‌کشند، در روزهای زمستانی احساس خوشایندی می‌دادند. علاوه بر این، ملیله ها جلوه آکوستیک نیز دارند.