روفرشی نه متری کشدار که تنها جهیزیه عروس مازندرانی بود

فرش یکی از اساسی ترین وسایل خانه است، روفرشی نه متری کشدار که به طور مداوم در طول روز استفاده می شوند نیز به همین دلیل به سرعت کثیف می شوند.

به روفرشی نه متری کشدار که از فرش ها محافظت می کنند و در عین حال گرمای خانه را به تأخیر می اندازند، روکش فرش نامیده می شود، روکش‌های فرش روی فرش‌ها قرار می‌گیرند و محافظت و طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهند.

مدل های مختلفی از این روفرشی نه متری کشدار وجود دارد که با پارچه روکش شده اند فرش ها معمولاً به راحتی تمیز نمی شوند و می توانند چالش برانگیز باشند، تمیز کردن روکش های فرش بسیار ساده تر و کاربردی تر است.

روفرشی

از آنجایی که برخی از این روکش های لاستیکی زیر فرش می روند، قسمت بالایی و لبه های فرش کاملا پوشیده و محافظت می شود.

علاوه بر این، تمیز کردن فرش ها با سپردن آنها به خشکشویی می تواند هزینه های بالایی را به همراه داشته باشد، در حالی که روکش فرش به راحتی در ماشین لباسشویی قابل شستشو است.

به طور خلاصه، پوشش فرش این راه حلی است که برای به تاخیر انداختن و جلوگیری از آلودگی فرش هایی که به سرعت کثیف می شوند و تمیز کردن آنها نیاز به تلاش دارند، ساخته شده است.

روکش فرش با لاستیکی که اطراف آن را احاطه کرده است از فرش محافظت می کند همچنین نیز آلودگی فرش را به تاخیر می اندازد.

به این ترتیب از لکه هایی که ممکن است روی فرش ایجاد شود جلوگیری می شود در عین حال عمر فرش افزایش می یابد زیرا نیازی به تمیز کردن مکرر آن نیست با این حال، روکش فرش مقرون به صرفه است.

این یک راه حل اقتصادی است زیرا به طور قابل توجهی هزینه تمیز کردن فرش را به حداقل می رساند همچنین این امکان را برای تغییر دکوراسیون خانه با توجه به میل با گزینه های الگوی مختلف فراهم می کند.
سایزهای فرش لاستیکی در سایزهای استاندارد فرش تولید می شوند، یادگیری این سایز فرش از طریق برچسب پشت فرش امکان پذیر است.